ביתר סוערת: גרפיטי על בית כנסת שפונה ללא מתן פתרון למתפללים

    ארי וידר 2 Comment on ביתר סוערת: גרפיטי על בית כנסת שפונה ללא מתן פתרון למתפללים
    16:27
    13.05.24
    מנחם טוקר No Comments on האב השכול מספיד: "המוטו של יוסי בחיים היה לעשות רק טוב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ביתר עילית פינתה בית כנסת ללא מתן פתרון אחר, כך טוענים תושבים בביתר עילית שמלינים על ההחלטה של ראש עיריית ביתר עילית לפנות את בית הכנסת קדושת לוי בעיר, לטובת הקמת ישיבה לחסידות סלונים.

    לטענת התושבים, בית הכנסת שפעל בקרוואן הוקם לפני כעשור ובאישור העירייה, אולם בימים האחרונים פינתה העירייה את הקרוואן של בית הכנסת מהמתחם, וזאת לטובת הקמת ישיבה לחסידות סלונים.

    "בדרך כלל מחלקים את השטח בצורה שתהיה גם ישיבה וגם בית כנסת, אבל כאן התושבים שאין להם בית כנסת אחר, לא קיבלו שום פתרון" אומר אחד התושבים.

    הקרוואן שפונה ע"י העירייה לשטח צדדי, קושט הלילה בכתובות גרפיטי בגנות העיריה. "כנראה ילדים ציירו את הגרפיטי וזה בהחלט מביע את התחושה של הציבור שחש כי בגדו בו" אומר אחד המתפללים.

    IMG-20150820-WA0023

    תגובת עיריית ביתר עילית:
    מדובר במבנה רכוש עירייה, שניתן לביהכנ"ס לפנים משורת הדין ובחינם אין כסף, תוך התחייבות בכתב מהגבאים שיוזז ממקומו עם תחילת בנייה של מוסד חינוכי במגרש.

    עם תחילת הבנייה, נדרשה הזזה של ביהכנ"ס ב-70 מטר הצידה. אולם גבאי ביהכנ"ס, העדיף לקחת למקום רחוק יותר – העיקר שיהיה צמוד לביתו. מאחר והשכנים הביעו התנגדות, נאלצה העירייה להזיז המבנה שוב (למרות שהגבאי חתם שבמקרה של התנגדות שכנים יזיז על חשבונו).

    גם כעת, בכל רגע נתון, ניתן להציב את המבנה במקום צמוד למקום הקודם, מיקום הכולל כל חיבורי התשתית. למרות זאת, מנסה הגבאי לסובב בכחש את המתפללים והציבור, ולייצר מצג שווא כביכול העירייה הורסת בית כנסת.

    למותר לציין, כי צביעת גרפיטי על קירות המבנה, מעבר להיזק לרכוש העירוני, מהווה גם חילול בית כנסת, הכל כמובן לשם שמים.

    IMG-20150820-WA0002

    IMG-20150820-WA0003

    IMG-20150820-WA0004



    2 תגובות

    מיין תגובות